Har I brug for en fokuseret indsats på at hverve nye medlemmer?
Hvad gør I for at fastholde de medlemmer, som overvejer at forlade jer?
Som medlemsorganisation skal man i dag gøre sig fortjent til sine medlemmer. Det kræver synlighed og klare mål for at fastholde interessen og skabe værdi for medlemmerne, så de forbliver loyale.
Derfor er det nødvendigt at have fokus på, hvordan I kan gøre det attraktivt at være og forblive medlem hos jer. Medlemmerne skal opleve, at de kan hente rådgivning og opnå fordele. Kun hvis de oplever tryghed og værdi, og at I er deres rådgivere og ambassadører, opnår I loyalitet.
Vi har fokus på medlemskontakten igennem en målrettet træning af de medarbejdere, der har ansvar for kontakten til medlemmerne enten via telefon eller personligt.
Vi har arbejdet med cases som:
- Hvordan øger vi vores medlemstal?
- Hvilke tilbud skaber værdi for medlemmerne?
- Hvordan skabes en positiv medlemsdialog?
- Hvordan fastholdes medlemmer, der ønsker fraflytning?
- Hvordan håndteres medlemsflugt?
- Hvordan gør vi os fortjent til medlemmernes loyalitet?
- Hvilke mekanismer er afgørende for medlemmernes valg?
Karsten Bach har tidligere været medlemsansvarlig i en a-akasse, og kender blandt andet derfra mange af disse problematikker.
Kontakt Karsten på tlf. 30 20 99 00 eller kb(at)blueway.dk for en samtale om jeres udfordringer.